Hervatten reguliere mondzorg, ZIE ONDERAAN PAGINA

Na een positief advies vanuit het RIVM kunnen wij u bij deze informeren dat wij de reguliere mondzorg per 22 april weer kunnen hervatten.

Veiligheid

Als tandartspraktijk voldeden wij altijd al aan de hoogste veiligheid en hygiëne standaarden, zoals het gebruik van mondkapjes, handschoenen, desinfectie, sterilisatie van instrumenten en het schoonmaken van de praktijk. Sinds 16 maart werkten we echter onder een verscherpt beleid en mochten we enkel zorg verlenen bij pijnklachten en/of spoedgevallen.

De gezondheid en veiligheid van u en ons team heeft onze hoogste prioriteit en daarbij willen wij u de beste zorg en service bieden. Binnen ons team hebben we ons afgelopen weken voorbereid op een nieuwe manier van werken.

Hervatting reguliere zorg

Wij zullen de reguliere zorg hervatten met alle nodige voorzorgsmaatregelen om uw gezondheid te beschermen. Wij houden ons aan alle voorwaarden en richtlijnen vanuit onze mondzorgkoepels welke zijn goedgekeurd door het RIVM.

Bezoek praktijk extra maatregelen

Wij verzoeken u bij bezoek aan de praktijk de volgende extra maatregelen in acht te nemen:

• De praktijk alleen te bezoeken op afspraak. Wij zijn voor uw vragen telefonisch en per mail bereikbaar.
  • Alle instructies van ons personeel op te volgen.
  • 1.5 meter afstand te houden van het personeel en andere patiënten in onze praktijk. (Behandelstoel is hiervan uitgesloten).
  • Zo min mogelijk oppervlaktes aan te raken.
  • Alleen naar onze praktijk te komen. (Voor kinderen onder de 18 jaar wordt een uitzondering gemaakt, zij mogen maximaal 1 begeleider meenemen).
  • Staat er een familiecontrole in onze agenda voor u gepland? Wij zullen u contacten voor het opsplitsen van de afspraak.
  • Op het afgesproken tijdstip pas de praktijk te betreden (niet te vroeg, maar ook zeker niet te laat).
  • Bij binnenkomst in de praktijk uw handen te desinfecteren.
  • Uw medewerking, dat wanneer de afspraken onverhoopt uitlopen, het mogelijk is dat u wordt verzocht buiten de praktijk te wachten, totdat wij u contacten.
  • Onze toiletten zijn gesloten, u kunt dus niet naar het toilet in de praktijk. Let op, u kunt ook uw tanden niet poetsen!
  • U wordt gevraagd voor de behandeling gedurende 1 minuut te spoelen met een oplossing van waterstofperoxide.
  • Vervolgafspraken worden in de behandelkamer gemaakt, zodat u na de behandeling direct de praktijk kunt verlaten. Wij zullen u voor vertrek begeleiden naar de voordeur.

Praktijk niet bezoeken

Om uzelf en de behandelaar zo goed mogelijk te beschermen verzoeken wij u de praktijk niet te bezoeken, indien u een van onderstaande vragen voorafgaand aan uw afspraak positief beantwoordt:

• Heeft u nu Corona?
  • Heeft u nu huisgenoten/gezinsleden met Corona?
  • Bent u genezen van Corona korter dan 2 weken geleden?
  • Heeft u één of meerdere van de volgende symptomen: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, benauwdheid, koorts (meer dan 38⁰C)?
  • Heeft u huisgenoten/gezinsleden met deze symptomen?
  • Bent u in thuisisolatie?
  • Woont u in een verpleeghuis of instelling voor mensen met een verstandelijke beperking?

Neemt u bij twijfel altijd eerst contact met ons op. Wij kunnen u door middel van een zorgvuldige triage adviseren.

Afspraak maken

U kunt telefonisch, tijdens onze reguliere openingstijden, een nieuwe afspraak inplannen.

Met vriendelijke groet,

Tandartsen De Nieuwegracht

Afspraak maken

Voor het maken van een afspraak kunt u bellen naar onze praktijk op telefoonnummer 030 - 2313130. Bij pijnklachten of spoedgevallen graag vroeg in de ochtend bellen zodat we de mogelijkheid hebben u nog dezelfde dag zorg te kunnen bieden.

Nieuwe patiënten

Wilt u patiënt worden bij de Nieuwegracht? Dan kunt u gebruik maken van het inschrijfformulier. Vanzelfsprekend kunt u ons ook bellen of even langskomen in de praktijk. We helpen u dan graag verder!

Spoedgevallen

Bel bij spoed en pijn tijdens kantooruren met het nummer van de praktijk: 030 - 2313130. Buiten kantooruren, in het weekend of bij geen gehoor kunt u bellen met de 24-uurs spoeddienst Mondzorg Poli Utrecht: 030 303 9750.

Bereikbaarheid en parkeren

Klik hier voor meer informatie over de bereikbaarheid en parkeren tijdens uw praktijkbezoek.

Naast algemene tandheelkundige behandelingen kunt u bij ons ook terecht voor:

• endodontologie
  • cosmetische tandheelkunde
  • orthodontie

Nieuwe patiënten

Bent u op zoek naar een tandarts? Wij nemen nieuwe patiënten aan in onze praktijk. Neem telefonisch contact met ons op of bezoek onze praktijk en maak direct kennis met ons team!

Tarieven

Bekijk de tandartstarieven van onze tandartsbehandelingen. De tandartstarieven worden bepaald door de Nederlandse Zorgautoriteit.

Tandartsen praktijk de nieuwe gracht

Openingstijden:

• maandag